korv med bröd.

Tjolahopp!

Anna här, med munnen full av korv med bröd. Eller bröd med korv, som de sa i en reklam för något år sedan.. Cia och jag var iaf och storhandlade, och dagens middag fick bli denna enkla rätt man så ofta ätit på tävlingar, hockeymatcher och ute vid någon mysig brasa en skön sommarkväll. Cia har som sagt varit ledig idag, så jag har fått jobba själv i stallet hela dagen. Trodde jag.. Vem kommer upp, på sin lediga dag och allt, och börjar lunchhalma, vattna åt hingstarna, hjälpa till att vattna hästarna som är i hagen och sopa stallet, om inte Cia. En dag och hon har redan abstinens från stallet. Undrar om jag ska ta det som en komplimang?! Till råga på allt ser hon även till att de hästar som ska ha massagen på sig får det, bara för att öva lite knoppning. Mycket uppskattat med lite hjälp :)

Annars har dagen rullat på bra, blev i stort sett klar i tid, men klippte Caganchos ben innan jag gick in. Bara två kvar att klippa innan helgen, då vi åker och tävlar i Stockholm.. Det får försökas hinnas med imorgon emellan all packning och annat vardagsjobb..

Nu blir det mer korv med bröd. Och lite mjölk.

Puss och hej, leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på er!!

Kul med bloggen - vi vill minsann läsa om allt här! ;-)

Ska ni till S-holm Horse Game? Dit ska även Carola och Maria åka och tävla... Ni kanske ses då!! :-)



Kram / Petra

2009-08-25 @ 21:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0