Stockholm International Horse Show (Globen) - dag1.

Sitter på hotellrummet, och det är inget dåligt rum vill jag lova! Sovit så gott inatt, tills jag var tvungen att kliva upp 06.30. Ryttarna får bara trimma (rida) hästarna mellan kl 8 och 8.45, sedan är arenan och framhoppningen upptagna.. Så det var bara att pallra sig ut i stallet, fodra, mocka och göra klart hästarna så Niklas kunde hinna med att rida båda två. Skulle sedan spola av benen på dom, men båda vägrade gå in i spolspiltan de satt upp. Stod där ganska länge med båda två, men gav till sist upp och tog hjälp av svampen och en hink vatten ist. Tack och lov var de inte svettiga, så drog bara av dom på kroppen med svampen också. Är så varmt nere i stallarna att de fick stå med varsitt fleecetäcke ett tag innan dagtäcket åkte på. Blir nog bara ett termotäcke på inatt, båda två var otroligt varma när jag kom imorse, och då stod de med ett undertäcke och så termotäcket över. Ska precis spring ner och ge de lite lunch, sedan ska vi ut och gå lite i eftermiddag så de får röra lite på sig. Hopp-klasserna börjar inte förrän vid 20.00 ikväll, så blir iaf 2 promenader var för de två små söta. Hade tänkt gå en liten sväng med de innan lunchen, men jag somnade :/ Ev får de lunch lite senare idag, så kan de få middag lite senare med, så det inte blir allt för långt mellan maten och tävlandet. Får höra med Niklas hur han tycker. Jag har iaf ätit jättegod hotell-frukost idag! Kanske därför jag somnade så fort jag la mig i sängen direkt efter maten.. ? Läste förresten på Facebook att det tydligen är många hemifrån som är nere på Globen Horse show, kanske träffar man på någon man känner i korridorerna :)

Ne, nu ska jag ner till mina pållehästar. Hej på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0