ridfri dag.. trodde jag ja!

Nu var det ett tag sedan det uppdaterades här på bloggen. Förlåt. Det har absolut inte varit meningen att glömma er! Hur som helst så har jag varit i Belgien sen sist, det var riktigt skoj! Tror ni inte på fan att jag träffade en klubbkompis från lilla Kramfors RK till och med i Belgien? Jodå! Träffar folk överallt! Men det är roligt. Träffade även en tjej som jobbar på Irland hos Miguel Bravo, Elena hette hon. Riktigt trevlig Sundsvall-bo. Cyklon har placerad (5-3-5) i sina tre starter, Jacson var tvåa i andra Grand Prix-kvalet och femma i finalen :) Radisson och Clicken tyckte det var lite läskigt att hopap inomhus, så för de gick det inte allt för bra, något ner i varje klass. Vi har också fått hit två praktikanter, Elin och Ida. Elin går på Flyinges unghästutbildning och har precis börjat sin andra vecka här. Hon är riktigt duktig! Ida har bara varit här en dag, men hon är också bra, så det här med praktikanter är ett bra hittepå! :) Idag har de två fått rida, Niklas har ridit en hel del hästar och jag har gjort iordning de till honom, och lekt med Linn i stallet medans Jenny har ridit :) Nu kan Linn nästan säga "Anna" helt rent ;) Vi tränade lite på det idag. Hur som helst, jag trodde det skulle bli en ridfri dag, det är rätt skönt med en sån imellanåt. När man rider så många hästar som vi gör är det rätt skönt att ha en ridfri dag ibland och bara pyssla med hästarna. Men icke. Elin bad om hjälp att följa med på en av hennes hästar i skogen, medan hon tog den andra. Jomen självklart ställer man upp, och fick i gengäld sitta på en jättefin 5-åring! Blev helt kär! Lagom storlek också, 175 ;)

Nu ska vi ut och klippa lite hästben. Cagancho och Radissson ska bli fina innan Strömsholm till helgen.

Puss hej!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Härligt det låter att inte behöva göra en massa hela tiden för dig :). haha, Linn kände knappt igen mig idag, såg helt förskräckt ut när jag sa hej men efter ett tag kom hon nästan på vem jag va ! :)

2009-10-05 @ 20:27:42
Postat av: Petra S-N

Hej på er!!

Alltid lika kul att läsa om din vardag när du uppdaterar bloggen!!

Kram Petra

2009-10-05 @ 20:53:56
Postat av: Cicci

Vilken Kramforsbo var i Belgien?? :P

2009-10-06 @ 22:12:47
URL: http://ciccieurenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0