Strömsholm, dag2

Det är äckligt kallt i Strömsholm. Håller bokstavligen på att frysa rumpen av mig! Tack och lov är det mega varmt i lastbilen, och som en bastu uppe i mitt lilla loft. Idag var det en väldigt lugn morgon och förmiddag. 150-klassen Grand Prix kval började inte förrän 14.10, men det var bara lugnet före stormen. Jag har sett en av mina fem hästar hoppa idag.. I 150-klassen var det 48 startande, fyra av dessa var mina hästar, Cagancho, Radisson, Jacson och Cyklon. När första hästen gått in på banan sprang jag till stallet och gjorde vid nästa, när hästen som gått kom tillbaka skulle den svampas, sedan var det att springa tiill framhopp igen och tillbaka till stallet och göra vid nästa osv, osv. Plus detta gick Dicta bland de fem första i klassen efter, 135. Tur att man kan det där med att planera! Alla fyra hästar hade tyvärr varsitt nedslag i 150-klassen.. Ett litet missförstånd mellan Niklas och Dicta, om vägen efter ett hinder i 135-klassen, slutade tyvärr med en liten avsittning. Dock landades det som tur var på fötterna. Kvällen spenderades återigen på Gula Hästen tillsammans med "Zettermans" och några fler. Schysst käk, många knasiga historier och mysket skratt! Snodde även två spånbalar från en obevakad pall när jag kvällsmockade. Men vad gör man inte om hästarna behöver spån och ingen står och tar betalt? De får skylla sig själva helt enkelt. Mina hästar blev iaf glada!

Imorgon börjar det med Consolation-klassen på 135, då är det 21-25 starter mellan mina fyra hästar och det börjar kl 9. Blir en tidig och jäktig morgon, till skillnad från denna, men så är det ibland. Grand Prixen börjar inte förrän kl 16, då ska Jacson visa vad hon går för :)

Det var allt från mig idag, sov gott, det ska jag göra!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Lycka till imorrn :)

2009-10-10 @ 22:53:21
Postat av: mia

haha "göra vid", det märks att du blivit skånefierad!

2009-10-11 @ 02:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0