Trötter!

Så jag fick för mig att jobba in en dag denna veckan. NÄR JAG ALDRIG HAR VARIT SÅ HÄR TRÖTT I HELA MITT LIV. smart! kunde ju valt en vecka där jag kanske hade lite mer energi. men men. på torsdag är det dags för breeders. precis roligt. jag kommer följa med på torsdag då Aquador, Clicken och Architecht ska gå. ser fram emot det. var ett bra tag sen jag kom ifrån gården. och jisses vad man behöver det. Nästa helg är det äntligen dags för Karlshamn, vilket jag också ser fram emot sjukt mkt.

Idag har Anna varit ledig, så Ida (en praktikant) och jag har slitit. Har gått bra men är man van att vara 4 hästskötare i stallet så blir det plötsligt väldigt konstigt att bara vara 2. man har totalt tappat farten. Igår kom också Sötnos hem så nu är alla 20 boxar fyllda. lite kämpgt men det gick bra. Bra praktikanter är det bästa som finns och nu har vi två toppen bra tjejer här. så fruktnasvärt skönt. Får bara lite dåligt samvete ibland att man kör lite med dom.. men jag kanske bara ger igen för alla gånger som folk har kört med mig! haha. Nu sitter vi iallafall här med en kartong glass och kolllar på desperatet housevifes. riktigt bra. och så ska man ut och kvällsfodra nu.. uhh. så dröm sött allihop.

see u later!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Praktikanter är inte så dumt. :) Vad har ni båda jobbat tidigare? Har ni någon hästutbildning?

2009-10-13 @ 22:40:53
URL: http://hannasvedlundstahl.blogspot.com
Postat av: Hanna

Aha, då är ni lite nya i gemet fortfarande. :) Roligt. Hur länge har ni varit hos Arvidsson?



Skoj blogg att följa när man själv jobbat med hästar. Men lite regelbundnare uppdatering skulle inte vara så dumt. :)

2009-10-17 @ 11:59:32
URL: http://hannasvedlundstahl.blogspot.com
Postat av: Hanna

Menade ju inte nya med hästar, men med själva jobbet. Är ju inte direkt ett 9-17 jobb på kontor. :)



Jag har jobbat på strömsholm & täby med galopphästar, i sverige med hopp & fälttävlanshästar, + ett tag i Tyskland, ett dressyrstall och ett hoppstall. :) Just nu är det dock ett vanligt jobb som gäller, men snart tror jag att jag byter tillbaka till hästvärlden igen. :)



2009-10-22 @ 19:39:28
URL: http://hannasvedlundstahl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0